Επί τη εξόδω του αγαθωτάτου Σαλουστίου παραμυθητικός εις εαυτόν, Αθηναίων τη βουλή και τω δήμω, Θεμιστίω φιλοσόφω, Προς Ηράκλειον κυνικόν περί του πώς κυνιστέον και ει πρέπει τω κυνί μύθους πλάττειν, Εις την μητέρα των θεών
Original price was: 19,90 €.15,92 €Current price is: 15,92 €.
- Description
- Συγγραφέας
Description
ΕΠΙ ΤΗ ΕΞΟΔΩ ΤΟΥ ΑΓΑΘΩΤΑΤΟΥ ΣΑΛΟΥΣΤΙΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΗΤΙΚΟΣ ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ: Για να παρηγορήσει τον εαυτό του, όπως λέει ο ίδιος, ο Ιουλιανός καταγράφει τις σκέψεις του με αφορμή την απομάκρυνση από το αξίωμά του τού φίλου του Σεκούντου Σατουρνίνου Σαλούστιου.
ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΤΩ ΔΗΜΩ: Επιστολή του Ιουλιανού προς τους Αθηναίους, λίγο πριν από τη σύγκρουσή του με τον Κωνστάντιο.
ΘΕΜΙΣΤΙΩ ΦΙΛΟΣΟΦΩ: Επιστολή του Ιουλιανού προς τον φιλόσοφο Θεμίστιο, όπου εκθέτει τις απόψεις του για τη διακυβέρνηση, το πρότυπο του βασιλιά κ.λπ.
ΠΡΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ ΚΥΝΙΚΟΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΩΣ ΚΥΝΙΣΤΕΟΝ ΚΑΙ ΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΝ ΚΥΝΙ ΜΥΘΟΥΣ ΠΛΑΤΤΕΙΝ: Επιστολή προς τον κυνικό Ηράκλειο. Ο Ιουλιανός ερωτά αν οι μύθοι ταιριάζουν με τη φιλοσοφία των κυνικών. Εγκώμιο των πρώτων κυνικών φιλοσόφων και επίκριση των συγχρόνων του συγγραφέα.
ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ: Ύμνος στη φρυγική θεότητα Κυβέλη και αναφορά στην εισαγωγή της λατρείας της στην Ιταλία. Ερμηνεία του μύθου της Κυβέλης.
Ο τόμος περιλαμβάνει το πρωτότυπο κείμενο στην αρχαία ελληνική, απόδοση στη νέα ελληνική, εισαγωγή και σχόλια.
Ιουλιανός
Φιλόσοφος, 4ος αι. μ.Χ.
Ο Ιουλιανός γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 331 μ.Χ. Σπούδασε στη γενέτειρά του, στη Νικομήδεια και στην Αθήνα, και ασπάστηκε τις ιδέες του Νεοπλατωνισμού. Στο βραχύ διάστημα κατά το οποίο βρέθηκε στον θρόνο του Βυζαντίου (από το 361 έως το 363 οπότε πέθανε μετά από τραυματισμό του σε εκστρατεία κατά των Περσών) η πολιτική του στον τομέα της θρησκείας —πολιτική οφειλόμενη στη λατρεία του για τα αρχαία γράμματα και στην έλξη που του ασκούσαν τα μυστήρια των ανατολικών δογμάτων— προσπάθησε να επαναφέρει την αρχαία θρησκεία και τις παραδόσεις του ελληνορωμαϊκού κόσμου, ενώ επιθυμούσε να ανοίξουν ξανά οι αρχαίες φιλοσοφικές σχολές. Παρά την πολιτική του δράση, η οποία συχνά σκιάζεται από τη σύγκρουσή του με τον χριστιανισμό, τα γραπτά του έργα φανερώνουν έναν βαθύ στοχαστή με έντονο ενδιαφέρον για τη φιλοσοφία, τη θρησκεία και την παιδεία. Στα γραπτά του προωθούσε την επιστροφή στις αρχαίες αξίες, απορρίπτοντας τον χριστιανισμό ως παρακμιακή θρησκεία. Έμεινε έτσι γνωστός ως «Ιουλιανός ο Παραβάτης», καθώς το Βυζάντιο ασπάστηκε οριστικά τον χριστιανισμό. Ο Ιουλιανός έγραψε ποικίλα κείμενα, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν τα φιλοσοφικά και θρησκευτικά του έργα. Τα «Αντιοχικός ή Μισοπώγων» και «Κατά Γαλιλαίων» είναι δύο από τα πιο γνωστά του έργα. Στα «Αντιοχικά», ο Ιουλιανός εκφράζει την προσωπική του φιλοσοφία και ειρωνεύεται τον αστικό τρόπο ζωής, ενώ στο «Κατά Γαλιλαίων» επιτίθεται στον χριστιανισμό και προσπαθεί να αναδείξει την ανωτερότητα της «εθνικής» θρησκείας και των αρχαίων θεών.